Пам’ятаємо. Єднаємося. Переможемо! – вшанування пам’яті жертв Голодомору

У 2022 році вшанування пам’яті жертв Голодомору проходило під гаслом «Пам’ятаємо. Єднаємося. Переможемо!».

ПАМ’ЯТАЄМО злочин сталінського геноциду та його жертв.

Адже через дев’ять десятиліть після Голодомору-геноциду проти українців знову застосовують методи геноциду Але сьогодні українці мають власну державу. І завдяки цьому успішно протистоять путінському геноциду. Тому ЄДНАЄМОСЯ. Єдність є запорукою нашої перемоги. Зараз Україна і світ – інші. Ми маємо власну державу та Збройні сили, підтримку світу, військову, фінансову, дипломатичну допомогу. І найголовніше – згуртованість народу. Тому ми вистоїмо й ПЕРЕМОЖЕМО

Аби пам’ятали, але не зазнали травми. Як говорити з дітьми про Голодомор?

Будь-яка розмова на складну тему складається з трьох частин: стабілізації, конфронтації, інтеграції.

  1. Стабілізація.Ця частина допомагає зміцнитися в теперішньому, відчути силу, спертися на те, що допоможе впоратися зі складною інформацією. Не потрапити до ретравматизації. У цій частині важливо, щоби сам дорослий був стійким, щоби мав можливість бачити всіх дітей  – це важливо, аби швидко реагувати й давати підтримку або коригувати тему. Краще, якщо діти сидять у колі.

    “У кожного з нас, у кожної сім’ї є історія, і в ній є багато радісних, сумних, а іноді сумних сторінок. І нам хочеться пам’ятати про хороше та веселе й дуже хочеться забути про те, що було сумного чи страшного. І в країни є історії перемог та радості, а є й історії смутку та болю. Як вам здається,  важливо пам’ятати нашу історію? (Тоді наші шрами стануть нашою силою. Ця пам’ять не дасть повторюватися тому, що відбувалося. Пам’ять – повага до тих, хто були до нас. І як ваш шрам від падіння на велосипеді робить вас уважнішими, дбайливішими – так і ми, пам’ятаючи про минуле, пам’ятаючи про шрами, стаємо уважнішими до сьогодення).”

    Конфронтація, безпосередній контакт із темою.

    “Ви помічали, що деякі бабусі та дідусі зберігають зернятка пшениці? Збирають у дрібку крихти після їжі? Просять дбайливо ставитися до будь-яких продуктів? Ви знаєте чому?”

Коли розказуємо дітям про Голодомор, наше завдання — викликати співчуття  і гордість за те, що ми сильна нація, яка все переборола, виховувати шанобливе ставлення до хліба.  Також є важливим не тільки що ми говоримо, але і як ми говоримо. Говорити якнайменше складних слів та термінології, або якщо вже її використовуємо, то розриваємо її зміст. Моторошних подробиць уникайте, бо це може налякати і травмувати дитячу психіку. Також можна говорити через символи : квітка незабудка, свічка пам’яті, пшеничні колоски, які можна виготовити з дітьми  на художньо-продуктивній діяльності.

  1.  Інтеграція. Завершення теми.

Завжди важливо розуміти, з чим дитина йде з заняття. Що саме вона взяла з того, що ми їй запропонували. Акцент має бути на житті. На силі.

20221123 1058481 9dc819cd 20221123 1032381 d3ecdc98 20221123 1219491 1e112464 20221123 1225161 bd4aa18b 20221123 1054381 92ab522e 20221123 1254441 d4542e31 20221124 1030121 98e3e30b 20221124 1026041 f05360a5 20221124 1025501 55eca9ac 20221124 1032221 090a9584 20221124 1032151 01531e83 20221124 1040581 75b37566 20221123 1248231 936c6aa3 img c8a539c1f937921666dc7513a96ef614 v 0f05e17a 20221123 130356 4c69baa4 20221123 130450 8e8be2cb 20221123 130504 42a9cc07 20221123 130552 c47ad375 20221123 130936 5355206d 20221123 130709 beb40f10 20221123 130729 9b738880

Поширити: